بازدید 3444

خان‌دايي و خواهرزاده محاكمه شدند

کد خبر: ۶۵۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 25 December 2016
دايي و خواهرزاده كه با همدستي سه نفر از دوستانشان شبكه سرقت‌هاي خشن را به راه‌انداخته بودند، روز گذشته محاكمه شدند.
 
به گزارش جوان، ارديبهشت‌ماه سال قبل بود كه شكايت‌هاي مشابه درباره سرقت‌هاي سريالي اعضاي اين باند به پليس بومهن گزارش شد. بررسي‌ها نشان داد كه اعضاي يك باند گاهي با دستبرد به خانه‌هاي مردم اموال باارزش را سرقت مي‌كنند و گاهي هم در پوشش مسافربر از مردم زورگيري مي‌كنند.
 
در حالي كه هر روز به تعداد گزارش‌هاي سرقت اضافه مي‌شد، كارآگاهان پليس موفق شدند دو نفر از متهمان را كه دايي و خواهرزاده بودند، بازداشت كنند. شاهين گفت من همراه خواهرزاده‌ام و سه نفر از دوستانم اين شبكه سرقت را راه‌اندازي كرديم تا به سرعت پولدار شويم. ابتدا خانه‌هايي كه صاحبخانه در آن نبود، شناسايي مي‌كرديم و در فرصت مناسب به آنجا دستبرد مي‌زديم. گاهي هم كه خانه خالي پيدا نمي‌كرديم در پوشش مسافربر از مردم اخاذي مي‌كرديم تا اينكه به دام پليس افتاديم.

درحالي كه تلاش براي بازداشت سه‌عضو فراري باند ادامه دارد، پرونده دايي و خواهرزاده روز گذشته براي رسيدگي روي ميز هيئت قضايي شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي قربان‌زاده قرار گرفت و متهمان پاي ميز محاكمه ايستادند.
 
ابتداي جلسه چند نفر از شاكيان عليه اعضاي باند شكايت كردند. يكي از آنها گفت: شب حادثه كنار خيابان منتظر تاكسي بودم كه خودروي پژو مسافربر كه سه سرنشين داشت، توقف كرد. بعد از گفتن مسير سوار شدم. راننده مسافت زيادي را طي نكرده بود كه مردي كه روي صندلي جلو نشسته بود، صندلي را خواباند و با چاقو چند ضربه به پايم زد. بعد هم با تهديد 500 هزار تومان پولي را كه داشتم، سرقت كردند و بعد از اينكه من را به بيرون انداختند و گريختند.

شاكي ديگر هم گفت: شب حادثه وقتي سوار خودروي مسافربر شدم دو سرنشين آن خودشان را مأمور معرفي كردند و گفتند كه به من مظنون هستند. وقتي از آنها كارت شناسايي خواستم به من حمله كردند و به صورتم اسپري اشك‌آور زدند. بعد هم گوشي تلفن همراهي را كه يك ميليون و 600 هزار تومان قيمت داشت، سرقت و از خودرو بيرون انداختند و فرار كردند.
 
بعد از آن چند شاكي ديگر يك به يك شكايت خود را مطرح كردند. سپس سردسته باند كه شاهين نام دارد، در جايگاه ايستاد و اتهام را انكار كرد. او گفت من حرف‌هاي قبلي‌ام را قبول ندارم. بعد از آن خواهرزاده‌اش كه رسول نام داشت، گفت كه اتهام زورگيري را قبول دارد، اما در جريان سرقت از خانه‌هاي مردم شركت نداشته است. سپس هيئت قضايي، جلسه را براي شنيدن شكايت چند شاكي ديگر تجديد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری